İlk Yazım

İlk yazımı herkes gibi ilkokuldayken yazmıştım. Ve ilk harfim -herkesinkinin aksine- "S" harfiydi. Bunun sebebi de -zannediyorum- Ekim doğumlu olduğum için okula bir ay kadar geç başlamış olmamdı. (6 yaşımı tam doldurmadan okula almamış olduklarını tahmin ediyorum.) Okula geç başlamış olmanın bedeli, ilk harfleri, A'yı, B'yi ve S'ye kadar olan diğer harfleri "kaçırmış" olmaktı. Böylece benim okulda yazdığım ilk harf "S" oldu.

"S", şimdi gayet iyi anlaştığım bir harf olmakla birlikte o zaman bana zor gelmişti. S'nin kıvrımları beni epeyce zorlamıştı. Okuldaki ilk günümün, sağ elimin orta parmağında bir yarayla son bulduğunu hatırlıyorum. Öğlen beni okuldan almaya gelen annem ve babamla bakkala uğrayıp yara bandı aldığımızı…

Okuldan çıktığımda hava sıcaktı. Ekim sıcağı… Ama biz güneydeydik. Ekim, kuzeyin Ekimlerine benzemez oralarda. Antep'in sıcağında Ekim, yakıcıydı. Siyah önlükler üstümüzdeyken daha da yakıcı…

Antep, göğsünü gere gere güneydeydi…

Hiç yorum yok: